یکی از متداول ترین سوالات مشتریان راجع به دستگاه های میز شینه بخش برش است
حتما در برش شینه مسی در بخش کات دستگاه میز شینه باید ضایعات داشته باشیم؟حداقل این ضایعات چقدر است
اما جواب نه چندان خوشایند ما به این سوال این است که:
برش شینه مسی بدون ضایعات امکان ندارد! اما چرا در دستگاه های تمام شرکت های میز شینه سازی در جهان باید ضایعات را داشته باشیم و نمیتوانیم مانند دستگاه های برش ورق بدون ضایعه فرایند برش را انجام دهیم؟ زیرا شمش مس گران است و ضایعات به معنی از دست دادن سرمایه و پول است! اگر در سایز های ضخیم تر از 5 میلی متر از تیغه های” V “شکل به منظور از بین بردن ضایعات استفاده کنیم، انتهای شمش دچار آسیب دیدگی می شود و در نهایت نمیتوانیم انتهای شمش را به صورت 90 درجه به دست بیاوریم. از سمت دیگر این حرکت باعث آسیب دیدگی سطح شمش نیز می شود.
90 درجه بودن و عمود بودن محل برش داده شده در استقرار شینه بسیار اهمیت دارد و از طرفی یکدست بودن سطح شمش برای اتصال بین دو شمش بسیار مهم می باشد.
پس درباره ی امکان ضایعات نداشتن شینه نتیجه گیری کردیم.ولی سوال بعد این است که چگونه در طراحی دستگاه ابعاد ضایعات به حداقل خواهد رسید؟ اگر ضایعاتی برابر با ضخامت تیغه برش نداشته باشیم نتیجه نهایی بر روی سطح شمش قابل قبول نیست! قطر تیغه کاتر وابسطه به آلیاژی که شرکت سازنده برای ساخت تیغه انتخاب می کند وابسته است.تعیین آلیاژ مناسب و انجام فرایند سخت کاری و سیاه کاری دقیق می تواند ضخامت تیغه کاتر را کاهش داده و در نتیجه ضایعات حاصله کمتر گردد . لطفا برای کسب اطلاعات فنی بیشتر در این حوزه با شرکت پایاپرس تماس بگیرید.

مشاهده محصولات میز شنیه پایاپرس

امتیاز post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!