میز شینه

برای انتخاب مناسب باید موارد زیر را در نظر بگیریم.
– بودجه
– ظرفیت دستگاه
– دقت دستگاه
– قابل حمل بودن یا غیر قابل خمل بودن دستگاه
– سرعت تولید
– سهولت دستگاه
– سابقه ی تولید کننده ی دستگاه در مبحث خدمات پس از فروش

معمولا تصویری که از میز شینه داریم میزی عریض دارای سه کلگی پانچ، خم، برش است. اما در میز شینه ی حرفه ای شاهد ویژگی های بیشتری خواهیم بود.
در قسمت خمش دقت در آخرین خم بسیار مهم است. شینه ی مسی با توجه به خاصیت برگشت پذیری و بر اساس خالص بودن جنس شینه حتما در مرحله اول پس از خم باز می شود، در قسمت خم اندازه شمش و درجه خم بسیار مهم است به همین دلیل این بخش دارای سیستم جبران برگشت پذیری است. به علاوه گاهی اوقات در بعضی از خط های تولید نیاز به خم های خاص است پس امکان استفاده از کلگی های معمولی وجود ندارد. خم شکلاتی، خم نری و خم Z و خم ثابت از جمله کلگی های موجود برای ایجاد خم های خاص هستند.انواع خم ممکن روی شینه های مسی در مقاله ی دیگری توضیح داده شده است.

در قسمت پانج توانایی ایجاد سوراخ های دایره شکل، بیضی و مستطیلی بسیار مهم می باشد. نقطه یاب لیزری و محور Yو X برای دقیق تر یافتن مرکز سوراخ و همچنین بهره برداری در زمان کوتاه تر بسیار حیاتی هستند.از مسائل مهم دیگر در حوزه پانچ شینه مسی نوع استفاده از خط کش ها و قرار ها برای دقا در فرایند پانچ کاری و کم کردن ایرادات اپراتوری می باشد. انواع خط کش هایی مه در دستگاه های میز شینه استفاده می شود دستی و دیجیتال هستند که هر کدام خصوصیات خود را دارند و در مقاله دیگر توضیح داده شده اند.

در قسمت برش مهم است که برش نهایی بدون هیچ صدمه ای با زاویه عمود و به صورت 90 درجه بدون پلیسه انجام شود. در صورت صدمه زدن دستگاه به لبه ی شمش در هنگام فرایند از بین بردن ضایعات، مخصوصا در شینه هایی با ضخامت بیش از 5 میلی متر نتایج مورد قبول نخواهد بود. تولیدکنندگان میز شینه در بخش برش ناگزیر از استفاده تیغه های برش با ضخامت بالا می باشند .ضخامت تیغه مشخص کننده میزان ضایعات شینه می باشد.
در نهایت تعداد افرادی که می توانند همزمان با میز شینه کار کنند در انتخاب آن مطرح می باشد. بین 1 تا سه اپراتور می توانند در انواع دستگاه های میز شینه همزمان کار کنند که خود تنوع بالایی از دستگاه های میز شینه را ایجاد می کنند. در دستگاه میز شینه سه کاره تعداد 3 اپراتور بدون ایجاد مزاحمت برای یکدیگر و داشتن فضای مناسب و به صورت همزمان با دستگاه کار کنند.
NC یا CNC بودن میز شینه مسئلهی مهم دیگر می باشد که البته با ضرفیت تولید و توان مالی در این باره تصمیم گیری میکند.درباره میز های شینه NC به مقاله زیر مراجعه کنید و شما می توانید برای آشنایی با میز های شینه CNC مقاله زیر را مطاله بفرمایید.

امتیاز post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!