پرس هیدرولیک و مزایای آن ، پرس هیدرولیک یکی از روش های مورد استفاده در ساخت و تولید، در صنعت است که بسیار هم مورد توجه صنعت گران قرار گرفته است .

پرس، ماشینی است که از سیلندر هیدرولیک برای تولید نیروی فشاری استفاده می کند.

 

در واقع به جای استفاده از بازوی مکانیکی برای فشرده سازی مواد، از نیروی هیدرولیک و سیالات بر مبنای قانون پاسکال استفاده می شود

بر اساس این قانون، فشار در سرتاسر یک محیط بسته ثابت می باشد

 

در نتیجه اگر نیرویی به یک سمت که سطح مقطع کوچک تری دارد وارد شود و در سمت دیگر سطح مقطع بزرگ تر باشد، به دلیل ثابت بودن فشار در دو سطح، نیروی بزرگ تری به سطح مقطع بزرگ تر وارد می شود.

در نتیجه در دو سیلندر مرتبط با هم، وارد شدن یک نیروی کوچک به پیستون کوچک تر می تواند منجر به ایجاد نیرویی بزرگ در پیستون بزرگ تر شود.

 

ماشین پرس و اجزای آن

 

یک ماشین پرس از سه قسمت اصلی زیر تشکیل شده است:

 

بدنه اصلی سیستم

قدرت سیستم

کنترل هیدرولیک

 

مزایای پرس هیدرولیک

 

پرس هیدرولیک و مزایای آن به صورت ذيل است :

 

تغيير و تنظيم سرعت كورس در حالت ايجاد نيروي ثابت

تنظيم نيروي وارده به ميزان مورد نياز

اندازه گيري و كنترل الكترونيكي نيروي وارده طي فاصله كورس

 

پرس هیدرولیک و مزایای آن :

پرس هیدرولیک بر اساس اصل پاسکال کار می کند فشار در سراسر یک سیستم بسته یکسان می باشد .

پرس هیدرولیک بر اساس اصل پاسکال کار می کند فشار در سراسر یک سیستم بسته یکسان می باشد . پرس هیدرولیک مکانیزمی هیدرولیکی برای به کار بستن نیروی بالا رونده یا فشاری زیاد می باشد و معمول ترین و کارآمد ترین نوع از پرس های مدرن می باشند.

پرسهاي هيدروليك نيروي خود را از حركت يك پيستون در داخل يك سيلندر به دست مي آورند. وحركت زماني ايجاد می گردد  كه يك سيال تحت فشار وارد محفظه سيلندر گردد. وضعيت سيال توسط پمپ و شيرهائي جهت افزايش، كاهش و يا حفظ فشار به صورت مورد نياز درآمده و مي تواند نيروي لازم براي به حركت درآوردن پيستون را فراهم آورد . بنابراين نيروي موجود در پرس هيدروليك با حداكثر فشار موجود در سيلندر تعيين مي گردد.

 

دستگاه پرس CNC

 

نکات مهم تعمیرات دستگاه پانچ هیدرولیک CNC:

 

تمیز بودن روغن را کنترل کنید.

 

تمیز نگه داشتن روغن یک اقدام مهم برای اطمینان از عملکرد طبیعی سیستم هیدرولیک است. اکثر خرابی های سیستم هیدرولیک در اثر آلودگی روغن ایجاد می شود ، که همچنین می تواند باعث سایش در استفاده از اجزای سیلندر هیدرولیک شود.

 

دمای روغن در سیستم هیدرولیک را کنترل کنید.

 

کنترل دمای روغن پانچ CNC هیدرولیک اولین حلقه مهم برای کاهش مصرف انرژی و بهبود بهره وری سیستم است.

 

نشت پانچ هیدرولیک CNC کنترل کنیم.

 

نشت و ساكشن گسلهای متداول در سیستمهای هیدرولیك است. توجه جدی به نصب ، استفاده و تعویض منظم مهرها باید داشت و نگهداری روزانه باید تقویت شود.

 

پرس هیدرولیک و کاربردش در صنعت پرواز

 

پرس هیدرولیک به‌طور گسترده ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار  میگیرد. این یک نوع ماشین است که مایع را به عنوان محیط کاری به کار می‌برد و برای انتقال انرژی برای تحقق فرآیندهای مختلف استفاده می‌شود. در زمینه صنعت حمل و نقل هوایی نیز نقش مهمی ایفا کرده‌است، عمدتا برای ساخت هواپیما، موتور برای مقاومت بارهای متناوب و بار متمرکز از قطعات اصلی و قطعات مهم است. مانند چارچوب بدن هواپیما، پرتو، دنده فرود، مفاصل، موتور در صفحه، شفت، برگ، و…

زمینه پرواز به دلیل استفاده از ارتفاع بالا برای مدت زمان طولانی، فشار نسبتا بزرگ است. بنابراین استفاده از مواد فلزی عمدتا آلومینیوم، تیتانیوم، آلیاژهای با درجه حرارت بالا، فولاد ساختاری آلیاژ فوق العاده بالا، فولاد ضد زنگ و غیره است.

قطعات فورج حدود بیست تا ۳۰ درصد وزن ساختار بدنه هواپیما و ۳۰تا چهل درصد وزن ساختار موتور وزن دارند. این یکی از عوامل مهم در تعیین عملکرد، قابلیت اطمینان، طول عمر و اقتصاد هواپیما و موتور است. از این رو، تمام کشورهای صنعتی، اهمیت زیادی در جهت توسعه فن آوری فوریتهای حمل و نقل هوایی، و همچنین تحقیق و توسعه فن آوری زنجیره ای صنایع پیشین و پایین دست و حمایت از کارهای ساختمانی، اهمیت توسعه و تولید حمل و نقل هوایی را به خود اختصاص داده اند.

و در آخر

پرس هیدرولیک امروز در صنعت جهان کاربرد بسیار گسترده و عظیمی را داراست از جمله مواردی می باشد که در صنایع مثل حمل ونقل هوایی و هواپیما جز جداناپذیر این صنعت جهانی است.

5/5 - (9 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!