معیارهای خرید سیلندر هیدرولیک و تعمیر سیلندر

 

 سیلندر هیدرولیک چیست؟

 

سیلندر هیدرولیک همه جا در اطراف ما وجود دارند. سیلندر هیدرولیک  را در زندگی روزمره خود همواره می بینیم، بدون اینکه متوجه آنها شویم . سیلندر هیدرولیکی در تجهیزات زیادی از جمله، بیل مکانیکی ، کامیون ، لیفتراک ، تراکتور ، سکوهای هوایی و تجهیزات معدن  به کاربرده  می شوند . سیلندر هیدرولیک یکی از چهار جز اصلی سیستم هیدرولیک است. سیلندر هیدرولیک بخشی از سیستم هیدرولیک دستگاه می باشد.

به زبان ساده ، سیلندر هیدرولیکی یک محرک هیدرولیکی می باشد که با تبدیل انرژی هیدرولیکی به حرکت مکانیکی، حرکت خطی ایجاد می کند. سیلندر هیدرولیک  سیلندری را می توان با یک عضله مقایسه کرد

 

ویژگی های مختص سیلندر هیدرولیک

 

عملکردهای مختلف اجزای هیدرولیکی از جمله دریچه های جریان ، کنترل بار یا فشار را می توان در سیلندرهای هیدرولیکی ادغام کرد. انواع مختلف حسگرها نیز می توانند در سیلندر ادغام شوند. انواع مختلف سنسورهای موقعیت و فشار می توانند عملکرد سیلندر را ارزیابی کرده و همچنین اطلاعات دقیق در مورد فشار داخل سیلندر بدهند. با توجه به اطلاعات موقعیت ، سرعت سیلندر قابل محاسبه است در حالی که سنسور فشار اطلاعاتی در مورد نیروی سیلندر می دهد.

معیارهای خرید سیلندر هیدرولیک وتعمیر سیلندر

تعمیر و  نگهداری  سیلندر هیدرولیکی

 

در ساخت سیلندرهای هیدرولیکی فرآیند خاصی باید در نظر گرفته شود تا از سد شدن سیلندر توسط سایر اجزای سیستم جلوگیری شود. این یک سناریو معمول است که ذرات جامد میکروسکوپی می توانند باعث خرابی قطعات در ماشین آلات با استفاده از سیستم های هیدرولیکی شوند. به گفته کارشناسان صنعت ، آلودگی تقریباً ۶۰تا ۹۰درصد از کل خرابی های سیستم هیدرولیک را ایجاد می کند. این نقص ممکن است به صورت مقطعی باشد و برای شناسایی مولفه معیوب نیاز به عیب یابی گسترده باشد.

هنگامی که قطعه معیوب مشخص شد، قطعه تعمیر یا تعویض می شود. در طول تعمیر و نگهداری، ماشین آلات از کار افتاده و در نتیجه بهره وری و سود از دست می رود. منبع آلودگی مورد بررسی قرار می گیرد و اغلب اوقات لوله سیلندر سبب ایجاد خرابی میشود.

 

یک دلیل مهم دیگر ، این است که عدم تصفیه کافی یا تمیز بودن روغن باشد. آلودگی و کثیفی روغن باعث ایجاد آلودگی در سیستم های هیدرولیکی می شود که صدمات جبران ناپذیری ایجاد می کند.خوردگی در سطوح ، فرسایش در مهر و موم ها و موارد دیگر که می تواند باعث ایجاد سایش زنجیره ای شود.

در صورت وجود هرگونه آلودگی در سیستم ، خوردگی به سرعت ایجاد می شود. شکافها بزرگتر می شوند، اندازه نشتها افزایش یافته و تماس فلز با فلز افزایش می یابد. این اثر باعث آلودگی بیشتر روغن و منجر به ناکارآمدی سیستم هیدرولیک می شود. اندازه ذراتی که می توانند هیدرولیک را مختل کرده و به آن آسیب برسانند ، برای چشم انسان نامرئی است.

 

 

معیارهای خرید سیلندر هیدرولیک و تعمیر سیلندر

کاربرد های سیلندر هیدرولیک را بدانیم

 

همه وسیله های دارای سیلندر هیدرولیکی یک جز مشترک در اجزای خود دارند و آن لوله سیلندری است. لوله سیلندری کاربردهای متفاوتی در صنایع دارد و تقریبا در بسیاری از صنایع ساخت و ساز مکانیکی ، صنایع دریایی و نفتی و …  سیلندرهیدرولیک دیده می شود. در خیابان های اطراف شما جرثقیل هایی وجود دارند که اجسام سنگین را جابه جا میکنند باید بدانید این تجهیزات نیز از انواع لوله سیلندری  بهره میبرند.

سیلندر هیدرولیک در بسیاری از ماشین آلات و تجهیزات به روز دنیا قرار دارد و یکی از جز اصلی و مهم ساخت ماشین آلات و… است

 

 

معیارهای خرید سیلندر هیدرولیک و تعمیر سیلندر

 

 

مهم ترین معیار ها و شاخص ها انتخاب سیلندر :

 

نوع سیلندر (دو کاره یا تک کاره)

ابتدا باید متوجه نوع سیلندر باشید و از قبل نوع سیلندر را که میخواهید انتخاب کنید

حداکثر فشار و انرژی کاری

حتما بیشنه فشار را در نظر بگیرید.

 

اندازه قطر سیلندر طول کورس آن (پیستونی یا میله پیستونی)

معیارهای خرید سیلندر هیدرولیک وتعمیر سیلندر

حرکت سیلندر

 

شاخص مهم دیگری است که در زمان انتخاب مورد توجه قرار می گیرد و از عواملی مانند قدرت و توان سیلندر، مسافت حرکتی سیلندر و نحوه اتصال و نصب آن تاثیر می پذیرد. بسیاری از سیلندرهای تولید شده که در مراکز معتبر عرضه می شوند دارای خدمات پس از فروش و ضمانت تولید هستند. در زمان خرید این محصول حتما قبل از تحویل گرفتن تست های مربوط به میزان فشار و مسافت حرکت را انجام دهید.

سرعت سیلندر

سرعت حرکت سیلندر وابسته به دبی روغن ورودی و سطح مقطع سیلندر و میله پیستون آن است. اگر دبی ورودی یکسان باشد سرعت از طریق رابطه زیر بدست می آید.

V=Q/A

V  سرعت پیستون

Q   دبی روغن

A سطح مقطع پیستون

به علت آنکه حجم در سمت میله پیستون کوچکتر است بنابراین در زمان برگشت، سیلندر زودتر، با سرعت بیشتر و در زمان کمتری نسبت به حرکت رفت مسیر را طی نموده و به مکان اولیه برمی گردد. در نتیجه سرعت در موقع حرکت به داخل بیشتر از سرعت در موقع حرکت خروجی می باشد.

 

معیارهای خرید سیلندر هیدرولیک و تعمیر سیلندر

محاسبه و اندازه گیری توان و قدرت لازم برای سیستم مکانیکی

 

کورس حرکتی یا میزان جابه جایی و حرکت سیلندر بر اساس میلی متر یا سانتی متر چه اندازه است.

 

تعیین روش اتصال و نصب سیلندر به سیستم مکانیکی

 

 

معیارهای خرید سیلندر هیدرولیک و تعمیر سیلندر

آشنایی تعمیرات سیلندر هیدرولیک

 

یکی از اصول اساسی صرفه جویی در هزینه و وقت برای صنایع رعایت اصول و ضوابط درست تعمیرات و نگهداری می باشد.

 

تعمیرات سیلندرهای هیدرلیکی که بر پایه لوله و میله های سیلندری ساخته میشود. باید بر اساس استانداردهای بین المللی صورت گیرد نه تجارب شخصی. چرا که افراد بنا به سلایق و شیوه های مختلف  گاهی اوقات دست به تغییراتی میزنند که بی بازگشت بوده و هزینه سنگینی به پروژه وارد میکند.

معیارهای خرید سیلندر هیدرولیک و تعمیر سیلندر

نکات کلیدی  تعمیرات سیلندر چیست؟

انواع خاصی از تجهیزات هیدرولیکی مانند جرثقیل ، بولدوزر، آتش نشانی ، تراکتور و دیگر وسائل ساخت و ساز متکی به سیلندرهای هیدرولیکی هستند. تجهیزاتی که به عنوان یک محرک مکانیکی نیروی یک طرفه را تامین میکنند. تمام سیلندرهای هیدرولیکی شامل اجزای اساسی مثل پمپ، سیلندر ، شیر، فیلتر و غیره . برای تعمیرات و نگهداری اصولی و صحیح فرد مسئول باید دانش کافی در مورد سیلندرهای هیدرولیکی داشته باشد.

آسیب به درزگیرها (مهر و موم) یکی شایع ترین خرابی های سیلندرهای هیدرولیکی می باشد. این خرابی در نتیجه اتصالات غلط ، خوردگی و فلزکاری نامناسب و … معمولا بوجود می آید.سیلندر، قرارگیری بار نامناسب میتواند به یاتاقان های میله یا میله پیستنی آسیب برساند. دمای خیلی زیاد و انفعالات شیمیایی میتواند دلایل دیگر آسیب رسیدن به سیستم باشد.

قبل از اجرای تعمیرات حتما بطور مناسبی سطوح را تمیز کرده و درپوش و لوله ها را از آن جدا کنید. بعد از جدا کردن قطعات آب درون سیستم را تخلیه کرده و بعد از آن وقت آن تعمیر را شروع کنید. برای اینکار ما ابزاری مناسب نیاز داریم.

کیت مهر و موم مناسب مالچ لاستیکی، پانچ، انبردست، پارچه گل خاکی و آچار گشتاور ابزار مورد نیاز برای تعمیر هستند. نشست سیلندر هیدرولیکی رایج ترین مسئله­ای است که منجر به تعمیر سیلندر میشود. جدا کردن سیلندر، تشخیص علت خرابی ، ترمیم یا تعویض قطعات معیوب و بازسازی سیلندر مراحلی است که در تعمیر سیلندر وجود دارد و باید مرحله به مرحله انجام شود

معیارهای خرید سیلندر هیدرولیک و تعمیر سیلندر

در مراحل تعمیر سیلندر این موارد را حتما در نظر داشته باشید

 

اگر شما سیلندر هیدرولیک را به عنوان بخشی از تعمیر جدا کنید. فقط قسمت خراب شده را بازرسی نکنید . بلکه تمام قطعات سیلندر را بررسی کنید.

نوارهای پوششی هیدرولیک که برای هدایت پیستونها استفاده میشود.

 

استفاده و مونتاژ این نوار یا باند پوششی را فراموش نکنید چرا که از برخورد مستقیم فلز با فلز در سیستم شما و اصطحکاک و فرسایش ان جلوگیری میکند

 

خرابی نابهنگام در مهروموم یا درزگیر میله نشان دهنده خمیدگی در لوله است. بنابراین درصورت مشاهده چنین رویدادی باید این علت را در مرحله اول بررسی کرد

ابزارهای فلزی سطح استوانه را خراشیده و باعث ایجاد مشکلاتی مانند خوردگی میشود. بنابراین همیشه بهترین ابزارها را برای تعمیرات استفاده کنید تا بیشترین تطابق و کمترین آسیب را برای محصول شما داشته باشند.

سیلندرهای بزرگتر هیدرولیک برای انجام عملیات از فنرهای با تنش بالا برای اجرای عملیات استفاده میکنند. بنابراین اگر در این باید توجه و دقت بسیاری را به کار ببرید

 

برای تعویض و جاگذاری مهر و مومها سایز موجود آنها را اندازه گیری نکنید. چراکه این ابعاد تحت تاثیر عوامل محیطی فشردگی یا گسترش خواهند داشت.

 

 

سیلندر هیدرولیک یکی از مهمترین و کاربردی ترین تجهیزات در بسیاری از ماشین آلات صنعتی و ساختمانی می باشد

عنوان مطلب مورد مطالعه معیارهای خرید سیلندر هیدرولیک وتعمیر سیلندر

امتیاز post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!