دستگاه لوله خم کن هیدرولیک چیست؟

دستگاه لوله خم کن در نوع دستگاه لوله خم کن هیدرولیک و دستگاه لوله خم کن دستی وجود دارند که هر کدام از آن ها برای شکل دادن به لوله های مختلف فلزی و پلاستیکی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. این اجناس فلزی می توانند در جنس فولاد، مس، استیل و یا موارد دیگری باشند. دستگاه لوله خم کن در هر نوعی از خود که می‌ تواند در نوع هیدرولیک، برقی و یا دستی باشد دارای کاربرد های خاصی بوده و برای لوله های متفاوتی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. به طور کلی دستگاه های لوله خم کن دارای قدرت بسیار بالایی بوده و سایز های گوناگونی دارند که این سایز ها برابر با ۲، ۳، ۴ و ۵ اینچ می باشند. این دستگاه ها می توانند لوله هایی که دارای قطر های مختلف و در نهایت قطر ۱۱۴ اینچ هستند و دارای ضخامت های ۸ میلیمتری می باشند را خم کنند. دستگاه های لوله خم کن قادر هستند لوله‌ های بسیاری را خم کنند و در نتیجه حجم کاری آن ها بسیار بالا است. این دستگاه ها می توانند به صورت دیجیتالی عمل خم کردن را تنظیم و کنترل کرده و سرعت آن را نیز تنظیم نمایند.

لوله خم کن هیدرولیک

لوله خم کن هیدرولیکی

دستگاه لوله خم کن هیدرولیک و کاربرد آن:

دستگاه لوله خم کن هیدرولیک و انواع دیگر آن دارای کاربرد ها و عملکرد های مختلفی برحسب انواع خود می باشند. به طور کلی دستگاه لوله خم کن بر حسب لوله هایی که خم می کنند دارای مدل های گوناگونی می باشند. به طور مثال این دستگاه ها قادر هستند به خم کردن آهن، پروفیل، میل گرد، نبشی، لوله و موارد دیگری بپردازند و بر حسب هر کدام از این لوله ها دستگاه هایی با عملکرد هیدرولیکی، دستی یا برقی وجود دارد. این دستگاه ها که به صورت مکانیکی، هیدرولیکی و یا برقی هستند می ‌توانند دارای ساختمان بسیار ساده باشند. همچنین این دستگاه ها می توانند دارای ساختمان پیچیده بوده و در آن ها سیستم های کامپیوتری CNC و NC به کار برده شده باشد که در این صورت این نوع کاملا پیشرفته محسوب می ‌شود. دستگاه های نام برده شده بنا بر پارامتر های دیگری نیز دارای انواع مختلفی هستند. مثلاً سایز قطعات مورد نظر در این دستگاه، تعداد غلطک های به کار برده شده، تعداد ایستگاه هایی که در آن به کار برده شده است، ضخامت قطعات سیستم کنترلی، می ‌تواند بر تعداد تنوع لوله خم کن هیدرولیکی، دستی یا برقی تاثیرگذار باشد. دستگاه لوله خم کن از نوع سی ان سی می ‌تواند قطعات و لوله های مختلفی را با فرم های مختلف تغییر شکل بدهد.

 

برند های گوناگون لوله خم کن هیدرولیکی، برقی، دستی:

شرکت های بسیار گوناگونی هستند که به تولید دستگاه های لوله خم کن می ‌پردازند. این شرکت ها با برند های گوناگونی به فعالیت می پردازند که از آن ها می ‌توان به برند سوپراگو که مربوط به کشور اسپانیا است اشاره نمود. از دیگر برند ها برند روتنبرگر مربوط به کشور آلمان می باشد. در آمریکا نیز شرکتی با برند ریجید به فعالیت می پردازد. ژاپن نیز با معرفی برند خود با نام opt به فعالیت می پردازد. از برند های مربوطه دستگاه لوله خم کن هیدرولیکی ساده و برقی را طراحی و تولید می کنند و آن ها را به بازار عرضه می نمایند.

لوله خم کن هیدرولیک

لوله خم کن هیدرولیکی

 

مزیت های لوله خم کن هیدرولیکی برقی و ساده:

لوله خم کن ها می توانند با کمترین شعاع ممکن به خم کردن لوله ها بپردازند. همچنین بدون هیچ گونه چروک و یا دفرمه شدن، به خم کردن لوله ها می پردازند. از این دستگاه ها برای صنعت فرفورژه استفاده می شود. لوله خم کن های پروفیلی و لوله دارای دو محور هستند. محور خم کاری لوله و محور فیدر از این محور ها می باشند که این نوع از دستگاه قابلیت خم کردن لوله با ضخامت های بسیار پایین را دارد. ضمن این که می ‌توانند با کیفیت بسیار بالایی لوله های ظریف را خم کنند. نکته دیگر این است که این دستگاه ها دارای مندریل هستند و در نتیجه می توانند لوله هایی که ضخامت خیلی کم را دارند به راحتی و بدون هیچ گونه چروکیدگی یا بد فرم شدن را خم نمایند. از مزیت دیگر این لوله خم کن ها می توان به سایز های گوناگون این دستگاه ها اشاره نمود. باید گفت بزرگترین سایز این دستگاه ۱۱۴ میلیمتری است. لوله خم کن هیدرولیک لوله و پروفیل از پرفروش ترین دستگاه های لوله خم کن هستند که دارای قیمت بسیار پایینی بوده و کیفیت بالایی خواهند داشت. این دستگاه‌ ها نیز در نوع خود دارای بندریل می باشند و در نتیجه می توانند لوله هایی که دارای قطر حتی ۳۲ میلیمتر هستند را نیز با ضخامت ۵.۲ میلیمتر خم کنند. سیستم فک لوله خم کن هیدرولیک، هیدرولیکی است و عملکرد خم کردن لوله را به وسیله موتور گیربکس خود به انجام می رساند. نوع دیگری از دستگاه لوله خم کن نوع دستی است که می توان به وسیله آن لوله های با ضخامت بسیار پایین را خم نمود که این دستگاه به وفور در بازار کشور وجود دارد و دارای قیمت مناسبی نیز می باشد.

 

 

امتیاز post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!